14 Kasım 2008 Cuma

Benim müslüman arkadaşlarım da var...

--- Saygıdeğer ekşisözlükte okurken yerlere yattığım bu yazıyı paylaşmak istedim ---

benim musluman arkadaslarim da var


son zamanlarda entrylerde sıkça karşıma çıkan, değişik cümlelerle ifade edilse de özet olarak "son derece normal olarak inançsızım ama islam'ı da paganizmi de museviliği de bilirim" mealine çıkan anlatım.

peh peh peh, sanırsın monto kristo lordu bizim sidikli oğlan.

bilmesen şu yaşa kadar tibet zirvelerinde turuncu entariyle geziyordu da lütfedip türkiye'de ekşi sözlük yazarı oldu zannedeceksin.

lan iki gün önce babanın zoruyla bayram namazına giden sen değil miydin?

herhangi bir görüşü savunmak için yazmıyorum, bana ne alemin derdinden. ama bu teatral anlatımlar, ikiyüzlülükler de kalbimi kırıyor be paşam, hüzünlere gark ediyor. daha geçen ayki bayramda arefe gününde kaçarcasına güneye inen adam burada "laik ülkede bayram tatili mi olurmuş bik bik bik" diye burun kıvırmalara meylediyor... lan bayram işte!? iki dakika tad almaya bak yediğin şekerden, hürriyet.com ve lise 2 tarih & felsefe kitabından derlediğin siyasi görüşün sonucu belli bir inanç sisteminden çoktan çıkıp sosyal bir olguya dönüşmüş bayrama katlanamıyor, onu kavrayamıyorsan turp sıkayim senin rejimine de görüşüne de.

iki lafından bir diğeri de "ay şekerim ille de pagan, varsa yoksa paganizm, paganların çükü bile daha asil, ulvi dinlerin hepsi pagan zaten, ha bir de unutmadan benim müslüman arkadaşlarım da var, valla bak" olmuyor mu, ifrit oluyorum, az önce de gark olmuştum.

e abisi namazı pagandan almışız, pagan kimden almış? benim inancıma göre de zaten adem'den bu yana var ki bu nane? nolcek şimdi.

bak bak bombaya bak; alevi namaz kılmaz, kılıyorsa da alevi değildir.

nah kılmaz!

e sen şu şöyledir, şöyle değilse de şu değildir diyerek bütün tartışmayı kapatmışsın zaten, sana ben ne anlatayim?
toplam yaşadığı yıl itibariyle kafası biraz karışmış bir kaç amcanın dedenin dediklerine sorgusuz iman edersen kırarsın kalbimi.

yaşar nuri öztürk de yapmıştı bu hatayı, çok güzel döndü sonra, alevilerden oy istedi..ne demiş ecnebiler? onli fuuls değiştirmez fikirlerini gibi bişi.

aleviler çok da güzel,çok da zeki müslümanlardır, kardeşlerimdir. sen istediğin kadar zırvala.

hee pagan heee...tamam pagan aferin.

benim müslüman arkadaşlarım da var.

benim kürt arkadaşlarım da var dercesine.

hadi ya?
yok yok, lost izleye izleye böyle kayboldu bu oğlanlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmeye