6 Haziran 2009 Cumartesi

Gutenberg Projesi

Eskiden internet'in ne olduğunu bilmediğimiz dönemlerde bazı reklam ve filmler vardı. Orada birileri internetteki kütüphaneye girer ve araştırdığı bir konu hakkında elektronik kitapları incelerdi. Ben küçüklüğümden beri meraklıydım çok etkilenirdim bunlardan. Daha sonra telefon hattı üzerinden ilk internet bağlantımı gerçekleştirdiğimde o ekranı ilk karşımda gördüğümde bu heyecanım kısa sürdü. İnternette bi b.k yoktu afedersiniz. Daha eksisozluk, streaming video-voice olayları (youtube, lastfm) denen şey bile icad olmamıştı. Eğlenceli bir şeyler bulacağımı pek umud etmiyordum zaten ama bilgi adına da hiç bir şey yoktu.

Benim gibi düşünen insanlar harekete geçmiş anlaşılan. "Hani kitaplar internette olacaktı?" hayal kırıklığından yola çıkarak bir gurup insan bir araya gelmiş ve ellerindeki kitapları kitapları internet ortamına aktarmaya başlamışlar. Bu hareketin adını da "Gutenberg Project" koymuşlar (matba'nun mucidi Johannes Gutenberg)

Şu anda veri tabanlarında 28000 'den fazla kitap bulunuyormuş. İşin güzel yönü kitaplar pdf gibi uyuz formatlarda değil düz metin belgeleri ve html sayfaları olarak yayınlandığından el bilgisayarları ya da cep telefonları üzerinde rahatlıkla okunabiliyor.

Daha fazla bilgi için buradan buyrun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmeye