22 Nisan 2010 Perşembe

FMK hareketine katılalım mı?

Beni çok heyecanlandıran bir fikirden bahsetmek istiyorum. Aslında karşılıklı olsak çok daha rahat anlatırım ama şimdi idare edin yazınsal kıtlığımı. Belki duydunuz belki de duymadınız ama İnternet'te doğup büyüyen bir hareket var. Hareketin adı "Faili Meçhul Kıyak". Merak uyandı değil mi? hemen anlatayım.

kıyak yapBu Amelie filmindeki kızı hatırlıyor musun? hani kız birilerine iyilik yapıyor sonra sıvışıyordu ya onun gibi bir şey. Birilerine bir iyilik yapıyoruz ve ardımızda şu resimdeki kart hariç hiç bir kanıt bırakmadan ortadan kayboluyoruz. Aslında kaybolmasak da olur iyilik yaptığımız kişiyi uzaktan izlememiz de mümkün. Ardından bu kartı alan kişi de bir iyilik yaparak kartı başkasına vermek zorunda. Ha vermez ise onun bileceği iş ama verirse güzel olur. Kart el değiştirdikçe iyilik hareketi de büyüyor. Bir çok medya kanalı bu harekete destek vermiş. Google'da "faili meçhul kıyak" şeklinde aratınca zaten çıkan sonuçlar çok şaşırtıcı. Neyse ben diyorum ki biz de yapalım bunu bir kart bastırmaya bakıyor :)

Bir de aşağıda FMK'cıların itirafları var :)


Tunç Kılınç (projenin babası oluyor kendisi)
Gitmek zorunda kaldığım bir Ziraat Bankası şubesinde (bilirsiniz, günün her saati içerisi kalabalık olur) kendime sıra numarası için bilet alırken bir yerine iki bilet aldım! Yaklaşık 45 dakikalık bir sıra bu. Sıranın bana yaklaştığı dakikalarda aldığım ikinci bileti karta ataçlayıp, kimse görmeden makinenin üzerine bıraktım.

MUSTAFA ÖZTÜRK Öğrenci
“Yağmurdan sucuk gibi ıslanmış biri geldi otobüs durağına. Bir şemsiye aldık, kartı da sıkıştırıp gizlice bıraktık. Adam önce etrafa baktı, yüzüne bir gülümseme yayıldı.”

BARIŞ ALTUN Blog yazarı
“Blog’uma Karadeniz Teknik Üniversitesi’nden bir genç yazmış: Kitapçıda iki genç konuşuyormuş. ‘Kitabı alırsam, saati alamam’ diyormuş biri. Kız çaktırmadan saatini çıkarıp, kartla beraber çocuğun çantasına bırakmış. Çocuk ‘Bu nereden çıktı, artık benim uğurum’ demiş.”

Anonim
Dün gece, A4′ü çıktı olarak aldım ve aklımdaki bir kaç ufak fikiri hayata geçirdim. Birincisi, gittiğim bir mekan’da tanımadığım bir masanın hesabını ödeyip, hesap olarak kartı yollatmak oldu.

Ben anlatacağımı anlattım bu projenin gerçek adresinde daha fazla ayrıntıya ve kartların grafik dosyalarına ulaşabilirsin :

http://www.fikiratolyesi.com/2009/02/27/faili-mechul-kiyak/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmeye