29 Eylül 2009 Salı

Logo Nasıl Tasarlanmaz, Hep Birlikte Öğrenelim



Yukarıdaki logoda dans eden bir çift görüyorsunuz değil mi? biraz daha uzun bakın... Belki göremeyecek kadar temiz kalplisinizdir o zaman size şöyle yardımcı olayım :





Logo tasarımında logoyu oluşturan şekillerin yerleştirilmesi-pozisyonu verilen iletiyi direkt olarak etkiler. Yukarıda gördüğünüz gibi her ne kadar iyi niyetli olsa da yapılan logo çalışması verilmek istenen şevkat mesajını vermemiş aksine ben buraya çocuğumu emanet etmem kardeşim hissi yaratmıştır.



Sinir bozucu iki figür doktorların hastalara pek de iyi davranmadığı hissini uyandırıyor. Bari sloganı "dişinizi seve seve çekeriz" olsaymış da tam olsaymış :)



Logo tasarımında satmaya çalıştığınız ürünü direkt olarak göstermek zorunda değilsiniz. Metaforlar kullanabilirsiniz. Ağzında sosis olan adamdan logo yapmayın diyorum özetle.



Tipografi önemlidir. Buradaki harf-kelime aralıklarının düzgün kullanılmamasından meydana gelen skandal niteliğinde bir logoyu görüyorsunuz.



Belki bir porno site amblemi olabilir fakat asla bir yüksek öğrenim enstitüsünün logosu olmamalıydı. Nedir ki bunun iletisi? Tez yazılır...



Bu logodan aldığım mesaj nedir? Bu şirketi gördüğüm zaman heman kaçmalıyım sanırım...



Yine hatalı tipografi örneği daha şirketin adı transhit yani transbok muş gibi yazılmış. Tasarımcı yaptığı şeye dönüp dönüp bakmalıdır.



Yorumsuz.



Daha önce söylediğim gibi ürünleri logoda betimlemek zorunmda değilsiniz hele ki çizdiğiniz şey domuz bağırsağı ise hiç zorunda değilsiniz.



Büyük mağzalarda tuvaletlerin yanına çocuk odası gibi birşey yapıyorlar. Bebeklerin altını değiştirmek için falan kullanılan bir oda böylelikle müşteriler çocuk ağlıyor diye marketten çıkmak zorunda kalmıyor. Fikir güzel fakat logos olmamış.



Otomatik el kurutma makinesi fakat anlatım yanlış. Otomatik kıyma makinesi gibi duruyor. Düğmeye basınız köftelik kıymanızı alınız.

kaynak : http://www.artistmike.com/Bad-Logos/BadLogos.html

1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmeye